Hjem Om BarnehagenAvdelingenePersonaletPraktisk informasjonDette er vi opptatt avSøke barnehageplassKontakt oss

Om Ankerhagen barnehage SA

Et steinkast fra Solli plass i retning Aker Brygge finner du en rødmalt ”stue” midt i en grønn oase. Det er Ankerhagen barnehage, i våres øyne, Oslos beste barnehage og arbeidssted.

Ankerhagen barnehage stod ferdig 3. april 1998. Det er foreldrene som eier og driver barnehagen og den ligger i Frogner bydel.  Barnehagen er bygd på ett plan og har 3 avdelinger. Vi har en stor utelekeplass og Ankerparken, Tinker`n, Aker brygge og Tjuvholmen som nærmeste nabo, med gode turmuligheter til Huk.

I Ankerhagen barnehage ser vi på barnehagen som en enhet. Vi har 3 atskilte avdelinger, men jobber for at både barn og voksne skal oppleve at de tilhører et fellesskap på huset.

Hos oss får barnet ditt oppleve lekende og lærerike omgivelser her og nå med tilstedeværende, faglige, omsorgsfulle og trygge voksne. Vi har fokus på at barna opplever seg selv som respekterte og betydningsfulle, og at de får en positiv holdning til seg selv i møte med omgivelsene. Ved å fokusere på glede og humor i hverdagen får vi glade og forventningsfulle barn som stadig tar nye utfordringer i et lærende, utforskende og lekende miljø.

Vi er inspirert av filosofien til Reggio Emilia. Deres grunntanke går ut på at barns læring skjer i samspill med de tre pedagoger; barnet, den voksne og rommet.

Tema i prosjekt for barnehageåret 2023-2024 er
"
Barnas kunst - Barn og voksne i en lekende, utforskende og lærende kunstkultur sammen".